tisdag 2 mars 2010

TisdagsTema, skrämmande...


...Solsken! Blå himmel, dripp, dropp från taket. Fåglar som kvittar! Man blir nästan lite salig. Jag kan inte sluta le. Frukost ute i orangeriet. Jag kan inte sluta le!

Solen skiner!

Grillning framåt eftermiddagen. Jag kan inte sluta le. Solen värmer oss. Vi sitter i orangeriet klockan 17.00. Vi fryser inte det minsta. Jag kan inte sluta le!

Tanken på att det skall komma mer snö skrämmer.
Jag vill inte förlora den begynnande våren. Det skrämmer mig att det enligt SMHI skall bli 16 minus igen nästa vecka här i Halland.

Snälla snälla sol. Överge oss inte. Jag vill inte ha mer vinter nu. Det är skrämmande. Tanken är skrämmande. Vi vill ha vår. Vi vill höra fåglar sjunga och sol som värmer våra vinterbleka ansikten. Vi vill dricka ett glas rött vin i solskenet, känna doften av rök från grillen.

Mer vinter gör mig ledsen. Tanken på mer snö skrämmer.





2 kommentarer:

Marie sa...

Vad ska vi göra för att väcka Fru Vår? Verkar vara vääääldigt svårt att blidka henne i år. I helgen slaskade det och i själen började vårkänslorna gro. I går -10 igen och toksnö. What´s happening? Även jag som älskar vintern börjar ledsna lite nu. Bara jag får min skidsemester v 11 i fjällen sedan vill jag ha vår jag med. Härliga bilder med fin text. Så fint du fångat den smekande värmande solen i din käresta. Kram och natti natti.

IvyC. sa...

It's all about lifestyle - Beautifully depicted!

Related Posts with Thumbnails