måndag 8 mars 2010

MåndagsTema, porträtt...


Att ta porträtt bilder är något jag verkligen vill bli ännu bättre på. Att fånga ögonblicket, personligheten och uttrycket är en underbart rolig utmaning.

Jag har valt en bild av en liten vän som heter Wille. Han är en ljuvlig liten personlighet. Full av energi, funderingar och påhitt. Han kryper upp i soffan jämte mig, släpper den spralliga garden i 4 sekunder och slappnade av. Detta är en av mina absoluta favoritbilder. Han ser nästan ut som en liten gubbe :)

Man ser i ögonen att han snart vill börja busa igen. Ett litet litet leende skönjs...BANG och lille Wille är på fötterna igen. Hoppar,dansar och berättar om drakar, saft och nyaster leksaken.




16 kommentarer:

Maria G sa...

En underbar bild av din lille vän!
Ha en bra dag!

Marie-Louise sa...

Det är samma här, jag tycker det är svårt att fotografera människor just för att man vill fånga det där i ögonblicket. Men här tycker jag att du lyckats förträffligt. Hur vackert porträtt som helst. Ha en bra dag.

Anonym sa...

Härlig bild! Tänk så mycket en barnablick rymmer, hur mycket djup det finns i ett barns ögon, så uttrycksfulla deras ögon är. Blir varm i själ och hjärta.
Sonja68

Pialotta sa...

Barn är ganska så svåra att fånga på bild, då de alltid är fulla av liv och rörelse, MEN här har du fångat din lille kille så fint.. vilken pose och vilka ögon.. så härligt söt:-)

Rantamor sa...

Vackra lilla Wille. Det var verkligen ett ögonblicksbild han ser så fundersam ut. Men nån gång måste dom små liven vara stilla och samla energi.
Jag har lagt upp bilder på Lilla C med moffas snygga mössa. Rumpnissen.

Ha en bra dag.

Anonym sa...

Åhh, vilken go kille, jättefint porträtt :)
Vilken blick :)
Ha en fin dag.
Helena

Anonym sa...

Underbar bild. Du har fångat ögonblicket då Wille blev som bäst, lite tankfull........

Malys krok sa...

En liten venn med veldig uttrykksfulle øyne! Flott gutt!
-Margit-

Maria sa...

Verkligen underbarbild och han ser lite lillgammal ut precis just i det ögonblicket:)
Ha en fortsatt fin dag!
Kramar

Photos by Storm sa...

Jättefin bild på lillkillen. Bra ögonblicksbild. Jag vill också lära mig mer porträttfoto och ljussättning men jag hittar aldrig någon som orkar sitta modell/Lis

Petunia sa...

Finnes ikke ne vakrere å fotografere enn barneansikt!
Nydelig portrett:)

Mia Folkmann sa...

Et flot portræt af en sød dreng... :-)

linsky sa...

Et herlig bilde! Han ser så avslappet ut. :)

Loree sa...

What a cute little boy.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Härlig varm bild av din lille vän, som för stunden finner sig i att bli förevigad :)

Ha en fin dag//E-L

Bea sa...

utrolig herlig bilde av en nydelig gutt.


Klem

Related Posts with Thumbnails