tisdag 16 mars 2010

TisdagsTema, tråkigt...


Snöslask på vägen är riktigt tråkigt...

... men som tur är så har solen fått den att smällta undan nästan överallt nu.

Efter ett dämpat "blopediblop" från Dubai hovar har nu förändrats till ett "klipitiklop". Dubai är lite förvånda och tyckte allt att det vär läskigt att det låter så mycket när han sätter ner hovarna.
Nu slipper han iallafall halka och vara rädd för det konstig mönstret som bildas på vägen av snön och isen. Nu kan ha istället lägga alla energi på att vara livrädd för de mycket skrämmande snöklumparna som ligger uppskottade längst vägarna...Pust....

Med tanke på allt tråkiga bilder ni kommer hitta hos


 bjuder jag här nedan på lite glädje.
Visst pirrar det lite i kroppen när man tänker på våren? Åhhh vad jag längtar nu.
Men i väntan på den drar jag på mig långkalsongerna under ridbyxorna, trycker ner en tjock mössa över huvudet och cyklar till stallet. Vilken underbar vinter vi har haft, det går inte att förneka, men nu längtar jag efter värmen. Ingen jacka, inga tummvantar och inga iskall kinder. 



Nu längtar jag efter den här sortens utsikt från hästryggen. Allt annat än tråkigt!

Kram på er mina vänner!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder från hästryggen. Ja nu vill vi att solen skall torka upp markerna och allt skall bli rent och grönt efter denna långa vinter.

mimmi sa...

underbara bilder på hästen och det är många som längtar till att få se grönt ute nu :)

Related Posts with Thumbnails