torsdag 30 april 2009

Avslöjanden och premiär dopp!



Ja nu har jag gjort det!! Badat i havet för första gången i år! I april! HÄRLIGT. Nu har maken inget underlag att kalla mig badkruka iaf ;)
.
Har haft en underbart härlig dag. Tiden har bara rusat iväg. Alltså jag är ledsen om jag verkar så totalt bekymmersfri, levadsglad och odelat possitiv. ;) Haha kanake roligare att gotta sig i nåågons bekymmer än att läsa en galet glad blogg?...
.
Mitt liv är bara så underbart härligt just nu. ja hade ju varit ett stort plus att ha ett jobb man älskade, men just nu så har jag för mycket att njuta av, så det faktum att jag är typ arbetslös bekommer mig inte nämnvärt.
.
Oki vad har jag gjort idag? Jo jag har fått umgås med min söta lilla mamma hela dagen. Vi har ridit ut en riktig långrunda. Jag på lilla ponnyn Ramus, 110 cm hög, och mamma på stora 168cm höga Dubai :) Hon är så modig. Andra gången på Dubai och mamma vågar sig ut på långritt! IMPONERAD!...och stolt. :)
.
Sen var det ju premiär dopp. hela 12 grader (!). Kallt men faktiskt inte alls så hemsk som jag förställde mig. ;)
.
Nu ska jag trä räkor på spett, pensal dem med olja, vitlök och chilli. Lägga dem på grillen och servera till mig och maken som en liten aptitretare. Vad sägs om varsin kall härligt öl till? Åh en Corona...Lime...Mmmmmm
.
Till "huvudrätt blir det timjan och örtmarinerad majskyckling, smörslungad nypotatis (!) såååå små och såååå söta, och antagligen helt ljuvliga! Potatisen blandar jag ljummen ner i en sallad tilsammans med vitlöksfrästa skogschampinjoner och babyspenat. Inte så tokigt va? ;)
.
Efterrätt då? Jo jag värmer lite av rabarberkompotten som jag har över sedan bullbaket igår och serverar den med vaniljglass. Enkelt men gott :)
.
Nej nu hägrar rödvinet, köket, grillen och solen på altanen. Må väl mina vänner. Fjäska lite extra för dig själv och ge dig själv en stor kram!/ Mikabella
.
Ps...Just det ja...detdär med avslöjande...översta bilden...Där har ni utgångsläget. inte tjock, men lite för mjuk ;) ds.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails