måndag 27 april 2009

Åh denna fantastiska man!




Han är så fin min make! Han fixar och grejar och röjer utan stopp. Kan erkänna att jag är otroligt avundsjuk på hans outtömliga energi!) Har länge velat ha ett litet "vattenporl" i en sten jag har i en rabatt, och gissa vad jag hade när jag kom hem från jobbet igår kväll?! Ja just det, ett fint litet miniatyr vattenfall! Porlar så härligt. Ytterligare en liten dos lycka. Härligt.
.
Idag vill jag sola. Ligga på altanen med en bra bok och ha det riktigt fint. Enda problemet är att solen verkar ha blivit lite blyg. Han gömmer sig bakom slöjmoln och lyckas inte ta sig framför diset. Kan hoppas att han repar mod och träder fram snart. :)
Är varmt i luften. 20 grader redan, så en härlig lång powerwalk skall det iaf bli. Skall springa ner för trappan snart, slänga i mig min morgon espresso, åla mig i träningskläderna, snöra på Nike skorna, sätta Ipodlurarna i öronen och sätta igång min Ipod+Nike.
Ipod+Nike undra ni? Vad är det? Det ska jag berätta. Det är en väldigt väldigt fínurlig och bra liten sak. Nike har tillsammans med Apple gjort en "träningskalkulator", Nike+.

Man köper ett par Nike+ skor och en programvara från Apple till sin Ipod. man får ett chip som man placerar i sin sko och som överför all data från skorna till Ipoden. D.v.s när du är ute och går, powerwalkar, springer registreras tempo, distans, tid och kaloriförbränning i din Ipod. Du kan hela tiden se och höra hur långt du har kommit och du kan välja olika "utmaningar". Hur bra som helst! Du lyssnar på din favorit musik OCH din träning registeras.

Värför är detta bra då? Jo för mig är det såååååå bra att se siffror, att få en klar bild över hur mycket snabbare jag springer idag jämfört med för 2 veckor sedan. Det peppar mig och får mig att vilja fortsätta och att inte ge upp "tävlingen" mot mig själv. Att man sen kan designa sina skor själv gör ju inte saken sämre. Titta in på Nikes hemsida och le. :) Jag önskar mig sååååå ett par nya skor, men det får väl vänta...Är ju så mycket annat som kostar pengar... :(


Nej vet ni vad...Nu vill jag inte powerwalka längre... Jag vill SPRINGA! Så får det bli. En härlig runda i skogen :)
Kramar på er. Ut o spring nu! Heja heja heja! 7 veckor kvar till stranden!/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails