onsdag 29 april 2009

Bullar och solsken...















Lysande, värmande fina sol!! Tack! Har varit ledig idag. Legat i solen och njutit i fulla drag. :) Kroppen och hjärtat vaknar till liv. Min bleka hy blir snabb mindre genomskinlig och jag känner mig såååå mycket frächare. Underbart, ljuvlig och fantastisk är väl det minsta man kan säga?!
.
För att känna mig lite duktig och huslig bestämde jag mig för att baka lite bullar. Hade fått rabarber av min söta mamma och var ju tvungen att göra något med dem. Kan inte låta årets första rabarber förfaras!
.
Kokade en kompott på äpple, päron och rabarber. Kryddade med nejlika och vanilj. Mmmmm vilken ljuvlig doft. Gjorde en "bas" vetedeg, använde kompotten som fyllning tillsammans med mandelmassa och kokos. Toppade med hasselnötter och traditionella pärlsockret. Mums!
.
Har senaste gångerna jag bakat testat att göra varianter på den vanliga kanelbullen. Gjorde en riktigt lyckad sats där jag använde blåbärssylt och marsipan. :) Våga prova! Det är roligt! ;)
.
Att sedan ta sin vespa ner till havet med maken och avnjuta sina nybakta bullar gör ju inte att de smakar sämre. När jag satt där på stranden slogs jag återigen av tanken...det känns nästa overkligt, att man får ha det såhär bra alltså! Är det på riktigt?! Bor jag verkligen här? Är den snygga mannen jämte mig min? Kan jag verkligen göra såhär mumsiga bullar?...att sen plussa på det faktum att jag har förmånen att kunna ha en egen häst är...ja...jag bara ler...Ja livet är bra!
.
Kanske inte så värst händelserikt just idag, har ju mest bara legat i solen o lyssnat på ljudbok. Tolkiens Sagan om ringen. Är nog 4 gången nu. Tröttnar aldrig och den är lika spännande varje gång :)
.
Det är de små sakerna som är den största lyckan i livet. Att kunna uppskatta det man har och njuta av det i fulla drag. Man behöver inte ha särskilt mycket, det är inte kvatiteten av saker man har som gör en lycklig, det är förmågan att se och uppskatta det lilla som verkligen leder till glädje.
.
Imorgon skall jag fortsätta mina små lektioner med mama som vill lära sig rida. :) Hon är såååå duktig och modig. Dubai är ju inte direkt en liten häst...Mama är liten...väldigt liten och gullig, och tuff! :) Så imorgon skall vi träna på att "rida lätt" Det vill säga stå upp, sitta ner när man travar. Inte alls så lätt som det ser ut! Fråga min lilla mama. :)
.
Kram på er och sov gott. Imorgon styrketränar vi! Ok? 1 timmes hopprep och styrketräning! Är det någon som hänger på? Jag utmanar er!/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails