tisdag 14 april 2009

Hej och välkomna!












Ny blogg och nystart. Här får ni följa min vardag, mitt stora intresse för fotografering, min kärlek till ridning och min glädje för mat.

Vägen till lycka? Ja vad, var, går den vägen. Hur håller man sig på den? Vad händer om man ibland råkar trampa lite utanför. Att vara lycklig är inget självklart, men jag tror att positivitet och öppna ögon kan göra lycka i det lilla mycket större. Det finns ingen klar väg till "happy everafter" så man måste försöka hitta sin egen. Man kan inte klaga om man inte ger det ett rejällt försök.

Ibland leker livet, ibland är det tufft, men man måste försöka se det goda i den onda. Inte gräva ner sig i det förgångna utan försöka titta framåt.

Detta kommer inte bli en blogg om hjärta och smärta. Visst kommer jag klaga, vara arg och trött ibland, men jag vill att detta skall vara en possitiv blogg. En blogg där man kan hämta energi, inspiration och stöd. Genom att ge andra glädje så blir jag gladare.

Jag startar bloggen i samband med att jag blivit arbetslös (mer eller mindre själv valt), skaffat häst och bestämt mig för att leva sundare och inte slösa tid på att gå runt o vara ledsen för att jag inte har något att göra. Jag vägrar bli en slappis, självömkande och ensam.

Har tappat "magfettet", och nu har kampen för att hålla det på stången börjat. Har 2 sega, tråkiga och förgjordat envisa kilon kvar att bränna bort! Snart är jag där! Kommer detta göra mig lycklig? Nja... aningen...iaf en vecka eller två... ;) målen ändras ju hela tiden... Kommer jag vara nöjd då? Svaret är JA, i allra högsta grad! Är stolt över mig själv! Ett steg på vägen mot lyckan! :)...Oki dax för en bekännelse då...jag har noll tålamod...och sjuk höga krav på mig själv ibland..Har iaf kommit till insikt med detta :) Yttligare ett steg på rätt väg!

Låter inte som att jag är så lycklig? Det är jag!! Skulle vara konstigt annars. :) Jag lider väl bara lite av städiga "I-lands problem". Härliga, inspirerande och makalösa I-landsproblem. I love u!

Nu ska jag åka till stallet och pussa på "den andre mannen". Det vill säga min makes kunkurrent och min nya kärlek, Mr Dubai. Ikväll är det dressyrlektion. 1,2,1,2 skänkelvikningar var det här!

Hoppas att du kikar in igen imorgon...Då ska jag skriva lite om påskhelgen, dela med mig av helgens recept och en och annan inspirationsbild.


Massor av kramar och varma solstrålar till er./ Mikabella


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails