torsdag 23 april 2009

Livet är bra rättvist...


Dagar som denna kan man inte klaga på något!
Solen har lyst med sin närvaro hela dagen, jag och mina vänner har låtit våra hästar sträcka ut i full galopp nere vid havet och smarriga biffar låg på grillen när jag kom hem. Ja, life is good! Jag har det riktigt riktigt bra! Nästan lite overkligt...

Min underbara make hade enligt min princip "tag vad du haver i kylskåpet" slängt ihop jätte goda biffar som låg på grillen och spred en härlig doft i hela grannskapet när jag kom hem från stallet. Åhhh, så härligt! 1: Man har en helt fantastisk häst, 2: jag har en helt fantasisk man och 3: som om det inte skulle räcka, har vi tillsammans ett helt fantastiskt hus! Att man sen fick ett glas röttvin i handen och en filt att sno runt sig när man kröp ner i soffan på altanen gjorde ju inte saken sämre!

Makens fin fina biffar:
Nöttfärs
Alvar Relish
Sambal Olek
Oliver, hackade
Kapris, hackade
Salt
Peppar
.
Blanda ihop alla ingrediensera, grilla eller stek i panna eller i ugn. Servera som hamburgare med bröd eller tillammans med en god couscous sallad, grillad haloumi och en kall sås med lime/ingefära.
.
Nu ska jag sjunka ner i soffan och faktiskt unna mig en godisbit. :) Lycka? Ja idag så har jag fått en stor dos! Är så härligt avslappnad och glad i hjärtat.
.
Kramar till er alla. Sov gott mina vänner, vakna imorgon och le, njut av varje minut och ge någon i din närhet en extra stor kram och en klapp på axeln. Låt dem veta att de är älskade ooch att du är lycklig som har dem./ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails