tisdag 28 april 2009

1,2,1,2....Nya utmaningar och fullföljade av gamla?


Nya utmaningar? Lillebror ser aldrig så glad och nöjd ut som när han har fått fånga en våg. Kanske man skulle fråga honom om en lektion? Har alltid varit nyfiken på surfing, men för feg (eller lat kanske) för att ta tag i det...Är tiden kommen kanske? Ska jag lära mig fånga en våg?
.
Idag har jag bestämt mig för en annan sak iaf, och det är att formen skall finslipas och jag ska köra ett riktigt hårt race. Var i så fin form inför bröllopet, och nu vill jag "deffa" igen. Inte det att jag är rund eller har för mycket fett, men trimma ner 2 kg "mjukdelar" och ersätta dem med muskler är ju inte fel?! Nu ska jag springa minst 5 km eller powerwalka 1 mil varje dag, rida min häst och +:a på en hel del styrkeövningar på min pilatesboll (som jag köpte idag!)
.
Är verkligen roligt att ha ett "mission" och ett mål att nå. Något att kämpa för och något som utamanar självkontrollen och viljestyrkan!....(hmmmm funderar på det där med surfingen igen....kanske skulle försöka....)
.
Köpte som sagt en pilatesboll idag, men även ett hopprep, handled/vristtyngder, gummiband och en träningsmatta. Nu ska det bli ännu roligare och lättare att få gjort de dagliga situpsen och armhävningarna. :)
.
Alltså, jag är inte värsta träningsfreaket...jag har bara väldigt mycket fritid, och är det någon gång i mitt liv som jag skall vara i toppform så är det nu! jag älskar att se hur min kropp formas om, hur jag orkar mer, får bättre kondition, kommer ut i den underbara friska luften och bara det faktum att jag känner mig såååå mycket piggare! Jag känner mig stark och smidig och jag är stolt över mig själv.
.
Äta då? Jaaaaa det är ju klart! Jag undviker bara "onödigheter". Saft och läsk är bannlyst. Vi har så bra och gott vatten i Sverige, och socker i flytande form borde vara förbjudet. Köper jag chips eller godis, ja det händer faktiskt emellanåt, så äter jag till jag är nöjd och sedan slängs påsen. Vägrar ha "onyttigheter" i skåpen som lockas. Okey...det händer att jag ibland har, men jag HATAR det...Ush! (Vädjar till min make, SLÄNG bort eller göm allt onyttigt, jag vill inte frestas!)
.
Jag äter allt jag vill, men försöker hålla mig till 80% nyttigt/genomtänkt kost och 20% slarv/lyx/onödigheter. Undviker kolhydrater och socker, njuter av "riktigt" fett och proteiner. Viktigaste av allt och en stor del i min viktminskning är faktiskt att jag inte längre äter för stora portioner! Ät sakta, njut av maten och ta inte om! Tänk på att mängden mat som behövs för att fylla din magsäck är lika stor som din knytna näve!
.
Ät, njut och sona inte dina brott och synder med att "svälta". Nej ta dig i kragen och motionera! Mer muskler betyder att du får en högre och konstant förbränning. Livet är för kort för att banta! ;)
.
Kramar till er allihopa. Nu ska jag kila till stallet och rida. Får bli ett hårt dressyrpass idag. Tänk på att en hobby faktiskt kan vara mer än bara rolig ;) Det kan vara ett utmärkt sätt att träna./ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails