söndag 26 april 2009

13854 steg...

...Ja så många blev det på jobbet igår. Medelnivå :) Har hittat en stegräknare i min mobil, och det sköter sig riktigt bra. Blir en del steg när man jobbar på restaurang. Har ett genomsnitt på 12601 steg i veckan just nu...Och mindre kommer det inte bli.

Restaurangen jag jobbar på ligger i det för shoppinggalna välkända Ullared. Gekås! Jag har som närboende liksom aldrig förstått hur stort Gekås är. Helt otroligt faktiskt. Kvinnor sitter på restaurangen och bläddrar igenom sina kvitton, kvitton som är 40-50 cm långa...


Det senaste försäljningsrekordet sattes fredagen den 16 november 2007 med en dagsförsäljning på drygt 20,7 miljoner kronor!

Bästa enskilda försäljningsmånaden genom tiderna blev oktober 2008 med fantastiska 400 miljoner kronor!

Det senaste besöksrekordet slogs den 23 juli 2007 då 26 200 kunder besökte Gekås Ullared. Det betyder 1 500 fler kunder än den gamla rekorddagen från 2005!

Regnrekord - mest nederbörd i Sverige föll 2004 över Ullared i Halland med 1.300 millimeter.

Gekås Ullared har en av Sveriges största parkeringsplatser med fler än två tusen avgiftsfria parkeringsplatser. Affärsytan motsvarar fyra fotbollsplaner.

Varuhuset har 5 000 kundvagnar att låna ut.

...att sedan Gekås är över 20000 kvm stor är ju bara en bisak.. ;)


-Jag har köpt 165 artiklar, hur många har du köpt?
-Åhhh 165! Jag har bara köpt 147! Då måste jag ju in och fynda lite till!

För mig är det obegripligt att man änns kan hitta så många saker där inne som man verkligen behöver!? Blir lite mörkrädd.

Det är långt ifrån en nöjestripp att åka till Gekås för många ska ni veta. Mer ett nödvändigt ont verkar det som Det pustas och flåsas och klagas. Männen är tjuriga och tanterna ännu värre.

- Åh nu ska vi bara få lite mat i magen, sen så ska vi in igen. Hur ska vi orka?.
.
Mannen ser skräckslagen ut och börjar grymta;
.
-Men vi var ju klara!! Vi har varit klara 3 gånger redan! Nu vill jag ha en öl!
.
- Kommer INTE på frågan! Du ska köra.
.
Efter denna snabba diskussion beställer frun själv in en liten starköl till sig och en Ramlösa till mannen.

Folk fyller sina bilar flera gånger om. De kommer ut med första lasset kl 8, in igen, är färdiga vid 12, lassa bilen, äta, på det igen och färdiga kl 18 med sista lasset.

Men nej inte alla har denna inställning. Träffar dagligen små och stora gäng med kvinnor som tillsammans har tagit bussen till Gekås, shoppar lite, kommer till oss och dricker vin, skrattar, sover över i en stuga på campingen, bada vedeldad badtunna, äter lite gott och skrattar ännu lite mer. Tycker det är så roligt med glada "tjejgäng". Det fnissas om sexshoppen som just har öppnats, skickas små pusssms till äkta maken som snällt får se sitt konto länsas av fruns rundor i varuhuset och det fnissas ännu mer när vinflaska nr 2 och 3 kommer in. Härligt!

http://www.gekas.se/

Nu ska jag snart åka och jobba igen. Hoppas att min huvudvärk släpper snart. Maken ropade precis på mig att frukosten var klar. Han är bra gullig. Älskar honom för alla små saker han gör för mig. Ska genast springa ner för trappan och säga det till honom och ge honom en riktigt stor puss! Rakt ppå munnen!

Ha en fin dag mina vänner. Pussa lite extra på dem ni älskar och ge maken ett litet nyp i rumpan. / Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails