lördag 25 april 2009

Morgonstund har guld i mun...


..eller? Ska snart iväg o jobba. Kunde inte sova då mannen, efter ett glas champagne eller två (och antagligen några öl) snarkade som ett helt sågverk i natt och la in en ännu högre växel nu på morgonen. :)

Har istället tillbringat morgonen, gav upp o flyttade mig till soffan 6.22, med att titta på Mannen som talar med hundar. http://www.cesarmillaninc.com/ Han är ganska trevlig. Kanske inte mitt absoulta favoritprogram, men tillräckligt intressant för att inte zappa vidare :) Fachineras över amerikanarnas totala förvåning över att deras små kelgrisar förvandlas till monster...
.
"Hunden har ju en hel bakgård att springa runt på, och jag klappar o matar den hela dagen!"
.
Att man måste gå ut och gå med en hund är något som inte alls verkar vara en själklarhet. Älskar Usa. Man kan inte sluta att förundras över alla deras påhitt. :)
.
Något annat att förundras, och i allra högsta grad glädjas över, är att rådjuren har lämnat mina tulpaner i fred i år! Hurra! Fick ingen chans att se hur fina de var förra året eftersom ALLA, ja verkligen var enda en av de över 60 lökarna jag satte, var skövlade av de små kräken! Ja ja rådjur är väl ganska fina...på avstånd! De ska stanna långt bort från min trädgård, inte bär hit fästingar och inte ge sig på mina träd och land...Då kan de väl vara ganska fina djur att titta på...Kanske...hmmm rådjursadel är ju ganska gott... ;)
.
Nej vänner. Nu ska jag styla mig inför dagens äventyr. Jobbar 11-23. Jippi! Hörde att det skulle bli 20 grader och sol hela dagen...kan tänka mig att det blir en och annan öl att servera på uteserveringen.
.
Så min tips idag lyder; Är du ledig? Ta cyklen till mataffären, köp en stor fin hummer, lite havskräftor, pilgrimsmusslor och räkor.
Dela hummern på två hälfen (tvärgående), fyll med en blandning av lite vitt bröd, fin parmesanost, smör, vitlök och pesto. Trä räkor o pilgrimsmusslor på spett, pensla med olivolja, vitlök och lite chille. Tänd grillen, tag en kall god öl (glas vitt), placera dig på altanen, lägg havets läckerheter på grillen( hummern med fyllningen uppåt såklart ;) Det goda får ju inte rinna ut) och NJUT! Servera skaldjuren med en kall öl, aioli och gott lantbröd.
.
Smaklig spis :)/ Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails