söndag 29 maj 2011

Vacker...



...Vad jag är stolt över min mama. Hon är inte bara vacker, hon är klok. Hon älskar mig utan förbehåll och jag finner sådan styrka hos henne. En dag tillsammans fyller mig med lugn, med energi och med kärlek. Hon är en underbar mama och en fantastisk momo. 

Man blir lite extra "mammaig" när man själv blivit mamma. Varför? För att man hos mamma alltid kan få vara barn? Man kan vara lite liten och få erkänna att man är lite trött, att det är en stor omställning att bli mamma. Hon vet ju. Hon har ju själv upplevt förändringen. Man slipper vara så vuxen som man faktiskt är. Man kan släppa alla måsten och bara få vara. Trygg. Hon älskar mig, och hon älskar mitt lilla barn. Hon vill vara med oss fastän vi är lite trött och gnälliga ibland. Hon tar hand om oss, ger mig mat, överöser min son med kärlek. Jag njuter, slappnar av och är lite mindre vuxen för en stund.


Pussa din mamma. Mammor behöver pussar. En pussad mamma ger 1000 pussar åter.


5 kommentarer:

Rantamor sa...

Vackert Mikabella...så vackert att mina tårar rinner...
Är nog säkert en lycka att få vara mamma till dig också.
Och jag förstår precis hur din mamma älskar dig och din son..
Jag är ju också mamma och älskar och njuter av mina barn och mitt barnbarn...
Den STORA kärleken.
Ha en skön dag.

Emmi sa...

Vacker som en drottning!

Anonym sa...

Oj!!! tack! Tack för att du har hjälpt mig att bli den jag är. Utan dig hade jag varit någon annan och aldrig lika vacker. För det blir jag med dig.

Marika sa...

Åhh, vad fint skrivet! :)

Just det! Såg dig i bilen häromdagen när du vinkade men hann inte vinka tillbaka för det tog mig ett par sekunder att koppla ihop vem det var som vinkade. ;)

Kramisar
// Marika

Marlin sa...

Som en saga, både skönheten och dina fina ord!!

Related Posts with Thumbnails