onsdag 4 maj 2011

Enarmad mama?...



Vilopaus för både mama och son.

...Det är inte helt lätt att planera dagarna. Man får snabbt anpassa sig till livet med en arm. Baka, städa, sminka sig...Ja det får utföras med en arm. På den andra ligger min lille son. Nöjd, sovandes. Han älskar att vara nära. Att få sova hos mama är det bästa man kan tänka sig. Så fridfull och avslappnad. Han luktar ljuvligt. Varmt, sött, rent. Min lille skrutt. Kanske skall jag våga lägga honom ifrån mig? Kommer han vakna? Det är en chansning. Bulldegen behöver bakas ut nu... Mycket kan man göra med en arm och en hand, men vissa saaker är faktsikt totalt omöjliga..Eller?

Han sover sött på sin kudde. En mysig filt runt sig, mjuk, varmt. Mama pysslar i köket. Skrammlar, donar och för oväsen. Härligt. Sover så gott när det är ljud runt omkring. Hans lilla ansikte är totalt avslappnat, den lilla handen ligger mjuk jämte den lugnt andandes kroppen. Valentins lugna ansikte säger "-Jag är trygg. Mama är i närheten. Jag är älskad." Vad rätt han har. Han är trygg, jag kommer aldrig lämna honom och jag älskar honom ända in, djup och innerligt av hela mitt hjärtat. Han är min och han är underbar.


3 kommentarer:

Angelica sa...

Här kommer ett försenat grattis - Grattis till er otroligt fina lilla pojke!

Och ett tips - bärsjal! Då får du två händer fria och Valentin får vara nära. Bekvämt är det också.

Mr sa...

mm, bullarna va väldigt goda kan jag intyga. Längtar hem till lilla familjen och en fika med bulle och kaffe. Jobbigt att klockan bara är 07.16 än.

Martina Carlsson sa...

Han är så vacker! Ett stort grattis i efterskott! Kramar

Related Posts with Thumbnails