tisdag 1 mars 2011

Chilli...



Mammas lilla skatt, Chilli.

För några månader sedan blev mamma och pappas vackra somali Cayenne hjärtsjuk. Hon fick svårt att andas och det bästa för henne var att få somna in. Det är aldrig lätt att ta beslutet att låta sina djur, sina vänner, gå vidare. Man fäster sig så mycket snabbare och så mycket starkare än vad man kanske tror. Cayenne var en underbar katt. Vacker, stolt, egen. Hon var inte lätt att charma,hon hade en egen vilja, men hon var mammas ögonsten och pappas prinsessa. Mamma fick Cayenne av pappa, som i många år fnyst åt tanken på katt, i 50-års present. Kommer ihåg när vi hämtade henne i Onsala. Mamma var så glad. Cayenne var mer än arg över att sitta i en liten kattbur och skrek hela vägen hem.

Man kan inte ersätta en individ, men man kan skaffa en ny vän. Mamma fick av Cayennes uppfödare en underbar present, hon fick Cayennes mamma, Chilli. Jag tyckte om Cayenne, men Chillislår henne med råge. Hon är så social, så vänlig. Hon njuter i fulla drag av uppmärksamhet.Lockar med sin skönhet och får sin vilja fram genom charm. Hon har verkligen en strålande personlighet.

Ett djur kan verkligen vara en lycka och en lisa för själen. Saknar min Dubai. Saknar att stå i hans box med kinden mot hans varma, lena kropp. Känna hur hans sidor rör sig i takt med de djupa lugna andetagen. Höra honom lugnt och nöjt äta. Dra in den lugnande, rogivande doften han har. Underbara, fina Dubai. Vad jag är lycklig som fick ha honom.

Kramar //


3 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Djur är fantastiska och jag kan bara försöka tänka mig in i dina föräldrars sits när kissen fick en hjärtsjukdom som var så illa så det var det beslutet som var tvunget att tas! Jag fasar för den dagen då jag kommer behöva ta det! Jag hoppas det aldrig kommer....någonsin!!!!

Underbara bilder på den vackra kissen bjuder du på!

Kram!

Jeanette sa...

Oj vad fin hon är den lilla katten! Vacker som en dag! Förstår att du saknar Dubai. Men du har andra utmaningar som väntar och som behöver all kärlek du du har att ge! Kramar

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Underbara bilder på vacker kisse!

Jag mailade en fråga till dig i helgen, gällande en gästdomarinsats i Fototriss. Vet inte om du sett mailet? Det börjar dra ihop sig och det vore jättebra om du kunde svara på om du är intresserad, så att jag vet vad jag kan planera för :)

Ha det gott!

Related Posts with Thumbnails