tisdag 29 mars 2011

Nya projekt...


Nytt projekt i väntan på att storken skall komma med baby.

...Grannarna tycker nog att jag och Mr är lite väl ambitiösa ibland. Vi har tillsammans börjat snickra på en spalje som skall runda ett stenparti och en liten altan. Kommer bli så fint! Alltid något nytt på gång. Vi älskar att pyssla med små (och stora) projekt. Det är så roligt att planera och sen, när pengarna är insamlade, få se planen komma till liv. Jag älskar ju min lilla trädgård och har tusen idéer och önskemål. Mr älskar att bygga (och han älskar att göra mig glad) så när jag har en bra idé så är han inte sen på att haka på och ställa upp. Vi samarbetar verkligen bra. Både när det gäller planering och byggnation. Är så roligt att bolla idéer, skapa visioner, visualisera. Har man ingen färdig plan har man inte heller något att drömma om. Har man ingen plan kommer man ingenstans. Jag kan se min färdiga trädgård framför mig, och med små steg närmar jag mig för varje vår och sommar min dröm. Jag vill ha många "rum" i trädgården. Rum att njuta i, av och med. Snart är det vår och snart står trädgården åter i full blom. Underbart! Men än så länge kan man inte njuta av någon direkt värme om kvällarna. Frusen och lite trött skall jag nu sjunka ner i min stora, mjuka säng. Låta fötterna få vila och klappa lite på min runda mage. 



1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktiga ni är som redan börjat med ert nya projekt. Det blir spännande att se. Nu väntar vi på babyvår....

Related Posts with Thumbnails