torsdag 3 mars 2011

Marknadsföring...

Pyssel med ny portfolio.

Har suttit upptagen och helt fast vid datorn hela dagen. Gör en ny lyxig fotobok att ha som portfolio för att visa upp mina arbeten och ha som exemplematerial när kunder vill boka bröllop. Jag erbjuder dessutom mina kunder tjänsten att skapa en så kallad "coffetable book" åt dem av de bilder jag tagit. Tanken är att en bok skall få stanna hemma hos mig som visningexemplar och en skall jag lägga hos min fina vän Annica på hennes frisörsalong Pure. Är verkligen roligt att göra fotoböcker, men det är inte så lätt som det verkar. 

Det tar mycket tid! Man kan ju inte bara släng ihop något hur som helst. :)
Små texter, rätt format på bilderna, rätt antal bilder och en trevlig upplevelse när man bläddrar är ett måste! Är redan uppe på över 60 sidor...Vi får se var detta slutar. 
Hade ju tänkt smita till sängs tidigt ikväll och om jag har tur kunna locka med maken.

Kramar på er! 


2 kommentarer:

Mr sa...

Jag har tjuvkikat, det kommer bli en riktigt proffsig samling med foton!!

Anonym sa...

Ser fram emot att se boken hos frisör Annica. Den kan inte bli annat än underbart vacker med alla dessa fina bröllopsbilder vi sett på din blogg.

Related Posts with Thumbnails