söndag 20 mars 2011

Solsken...



En perfekt början på en skön lördags kväll.

...och tapas i orangeriet. Underbart! Som gravid får jag istället för att själv äta ostar och goda lufttorkade produkter skämma bort Mr med dem. Ett glas rött fylligt Merlot i handen med solnedgången som bakgrund är verkligen något jag längtar efter. Men nu nöjer jag mig gott och väl med att se hur fint Mr har det. Den underbara värmen, ljuset, och en bra bok får mig att fullkomligt slappna av i soffan. Utan att veta ordet av somnar jag in. Mr sitter jämte mig och läser. Jag är trygg, soffan är så mjuk, baby puffar lite vänligt. 

Jag älskar verkligen vårt hus. Läget, rymden och de olika rummen. Glasrummet upp på takterassen är fantastiskt. Tidig vår när solen värmer bli här snabbt en liten oas. Det känns som att sitta utomhus. Det stora glaspartierna släpper verkligen in allt ljus, luften är frisk. När kroppen och sinnet skriker efter solens strålar men temperaturen utomhus inte tillåter längre stunder utomhus är detta verkligen ett litet paradis. Jag och baby kommer nog tillbringa många tidiga mornar här ute i vår. Jag är så glad. och nöjd med mitt lilla liv. Kan man egentligen begära så mycket mer? Kärlek, att få arbeta med sin hobby, ett hem man älskar, en underbar människa att dela allt tillsammans med och livets mest spännande möte att se fram emot inom fyra veckors tid?  

Nu skall jag graciöst ta mig upp ur kontorsstolen och ta mig ner till köket där majskolvar kokar på spisen.  Majskolvar med salt och smör. Mmmm! Enkelt men åh såååå gott!

Kramar till er alla!


1 kommentar:

Rantamor sa...

Du skriver så att jag riktigt kan ta på din lycka.
Och ert hus har jag ju fått vara in i tack vare halvåtta hemma hos mig =D det var ett vackert hus...eller det ska stå är ett vackert hus....
Och bastu ska ni bygga...vi me bara snön smälter så ska vi förstora tvättstugan nere och bygga bastu ut mot altanen...ska bli så mysigt.
På tal om våren...kolla in mitt triss idag så får du se snödjupet efter vår promenad igår...

Hoppas allt går bra med er lilla mage, ska bli spännande att följa...

Kram

Related Posts with Thumbnails