fredag 29 januari 2010

Min häst är bäst...

Ni får säga vad ni vill, jag tycker iaf att jag har världens sötaste häst.

...Min häst Dubai har gett och ger mig så mycket lycka. Han är en underbar häst och jag kommer verkligen sakna honom om intressenterna som skall provrida honom nu i veckan väljer att köpa honom. Halva jag vill ju att han skall sköta sig exemplariskt...andra halvan vill att han skall förvandlas till en rodeohäst och betee sig riktigt illa... ;) Nej såklart vill jag ju inte det egentligen, dessutom är chansen väldigt liten till att han skulle göra det, jag vill ju att han skall visa sin bästa sida. Man liksom bara grips av lite seperations ångest ibland.

 Känner jag honom rätt så kommer de antagligen att älska honom. Älska honom precis lika mycket som jag gjorde första gången jag såg och red honom. det var faktiskt kärlek vid första ögonkastet. Men men...Nya tider och nya utmaningar står för dörren. Jag är jätte glad för all tid jag får ha kvar honom, men samtidigt så har man ju lite släppt taget och funnit sig i att han skall säljas vidare.

Han är en så snäll och arbetsvillig häst. Han är vacker, godhjärtad och full av energi. Den som köper honom kommer verkligen köpa en hel del glädje och lycka. Ja för visst är det så, pengar KAN köpa lycka. Intresserad?

Kram / Mikabella & Dubbi

4 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Søteste han:-)...min er søteste hoppe:-))
Det må være tøff avgjørelse å selge han..Du får si til han hvis det er noen han ikke vil til må han oppføre seg bajass... Sjekk ut hvilken stall han kommer til kanskje...?
Håper du er på bedringens vei...
Kooos fredag & Klemm Randi

Marie sa...

Nämen, ska du inte ha honom kvar. Annan kuse på gång eller räcker inte tiden till? Visst är det en stor häst du har, tycker mig se det. Vad har han på sin meritlista. Hoppar du honom? Vi letar, men inte helhjärtat.

Pennelina sa...

Åh... jag kunde ha älskat honom och vårdat honom till hans sista andetag - med hela hans personlighet! Bralla, klart han måste få bralla och busa...

Kram!

Pennelina sa...

Svar från min blogg:

Låter som fölet jag fick. Hon var 172cm och välproportionerad, med resning som en hingst... Ingen fattade hur stor hon var till de stod bredvid henne och då kippade många efter andan - vilket hon gärna drog nytta av, det busfröet!

Hon hatade karlar, efter att ha konfronterats med ett par som inte var snäll med mig, men mina barn och min man älskade hon. Hon var två när vi träffades - gubben och jag.

Jag ville inte sälja henne, men var tvungen då hon var nio... hade haft henne längre än mina barn!! Fy vad jag grät. Hade hon inte varit så personlig hade hon hamnat i landslaget för fälttävlan, var två som kikade på henne. Den förste var en man som träffade henne när hon var på betäckning - men han såg på en gång att det inte gick. Den andre var en tjej, men attans vad min donna betedde sig illa! (tror att jag hoppats på det).
Var bjuden 70 för henne men sålde henne till ett gott hem för 10. Galen är man!
Hoppas att jag aldrig mer behöver sälja en häst. Det är en sak jag inte är bra på!

Telly är 20 nu och jag känner att han börjar bli sliten. Men jag kommer låta honom gå här tills det är dags - om det så tar en evighet. Jag fick honom som pensionerad travhäst, men han var riden för en av Norges bästa dressyrryttare en gång i veckan hela sitt liv. Han ser ut som ett halvblod och har temperament som ett harmoniskt fullblod. Han har en härlig personlighet! Han är inte min häst, utan jag är hans människa ;-)

Jag ser mig om lite försiktigt efter häst. Vill inte ha en unghäst, tror jag. Men det spelar egentligen ingen roll. Huvudsaken är att det fungerar med personkemin.

Blev mycket det där....

Uff.... byter inte med dig! Hoppas det går bra och att du finner ett gott hem för honom.

Kram på dig!

Related Posts with Thumbnails