måndag 4 januari 2010

Tack Mr!...



...För att du har sånt tålamod med mig. Du ställer alltid upp för mig. Din virriga, glada, tankspridda och lite krävande lilla fru är inte alltid så lätt att ha att göra med kan jag tänka ;) Säger ni till er partner hur fantastiska de är emellanåt? Låter ni dem veta hur uppskattade alla små saker som dom gör är?

Pussa dem, krama dem och glöm inte att belysa hur högt värdet faktiskt kan vara på att soppåsen är utburen, att du fick ett gulligt litet mail, att det är handlat och diskat när du sa att du skulle göra det.

Små saker som kan ha högt värde!
Kanske allra mest skall man uppskatta (skatta sig lycklig och förstå) när de gör saker som de egentligen tycker är jätte tråkiga bara för att göra din dag lite ljusare.

-Älskling...Älskar du mig?
- Mmmmmm...
- Jag skulle behöva lite hjälp i stallet.... Jag ler mitt sötaste leende och håller tummarna hårt bakom ryggen.  -Skulle vi kunna hämta pappas bil, låna Kents släp, lasta min transporträdda häst och köra en sväng?
- Ja det kan vi, svarar han utan tvekan.

För första gången sedan jag fick Dubai lyckas vi få in honom i transporten och utan minsta krångel kör vi en runda! Efter att trugat, kämpat och tränat bort hans (grova)transportfobi känns det verkligen som en seger att utan minsta bekymmer kunna leda in honom och köra iväg. En liten sak kan tycka, men en helt ny värld öppnas för mig! Träningar, tävlingar, ridning i ridhus! Fjärilar i magen!

Jag älskar min häst för han är så duktig, men det går aldrig att jämföra med min kärlek till min man. Han är så snäll. Han är  verkligen inte mesig, inte hunsad och inte tillsagd. Han gör saker för mig som han vet gör mig glad. Han är helt enkelt den bästa vän och kärlek man kan tänka sig att ha i sitt liv.

Skrattade gott (men drabbades samtidigt av lite dåligt samvete) när han här om dagen tittade upp ur ensilagebalen och slängde ur sig;
- Jag behöver inte änns fråga om vad Dubai skall ha för mat längre! Jag känner mig som hästpojken!

Delad glädje är dubbel glädje. Tack älskling för all glädje och allt det stöd du ger mig. Utan dig vore jag halv. / Mikabella

1 kommentar:

Unknown sa...

lovely image...I love the old antique style...

Related Posts with Thumbnails