söndag 9 maj 2010

Lyckliga små bubblor och soffmys...


Visst är det skönt att få tillbringa söndagen i en fåtölj. Brasan värmer och jag har inget alls viktigt att göra. Bara vara, mysa. Visst kan det vara lite skönt att det regnar ute? Inga måsten i trädgården, inga måsten på stan. Mitt enda måste är att ha det mysigt :) Svärmor skämmer bort mig med god mat, utanför på altanen bygger Mr och svärfar glasrum och här i värmen sitter jag. Leende, mysande och avslappnad.

Jag kan garantera att jag har det bra!

Något annat jag kan garantera är att bra champagner är underbart gott! Vi firade att våren är kommen härom veckan, min man och jag och öppnade då en flaska Amazone de Palmer. En fyllig gul nyans mot bärnsten, små kittlande bubblor med smak av smörkola och torkad frukt. Ljuvligt gott!
Vi dricker för lite champagne i Sverige tycker jag. Låt inte flaskan du får i present ligga mer än 6-12 månader (om det inte är ett årgångsvin vill säga) Det finns alltid något att fira! Om om inte så blir ju ostbågarna till fredagens myskväll extra goda i sällskap av lite bubbel?! :)


Små bubblor, stor lycka.

En dag skall jag dö, resten skall jag leva.


Kram på er allihopa!

3 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Vilket fint bidrag på temat! Färgtonen är helt underbar :) Jag kan garantera att jag blev väldigt förstjust i dina bilder och Champangne gillas här med ;)

B i r g i t t a sa...

Glömde ju skriva att jag tycker det är kul att du är med i Onsdagstema :)
kram

Anonym sa...

Vilka eleganta och vackra bilder! Håller med om att champagne aldrig kan vara fel (jo, det klart om man ska köra bil förstås)och vi firar alldeles för lite. Have a nice day! :)

Related Posts with Thumbnails