tisdag 20 april 2010

Nojja och träningssug...



Rastlös och lite övergiven?

Jaha...Då var det väl tid att börja tänka på beach-10 nu då? Jag har efter en riktigt seg vinter inte riktigt kommit igång. Sjukdom på sjukdom har avlöst sig i min kroppoch jag börjar bli väldigt sugen på att få bli frisk och på att börja träna ordentlig igen. Äter penicilin för min bihåleinflamation just nu så löpning är väl inte helt ok? Var ute och powerwalkade med Mr igår kväll och det kändes verkligen härligt...tills i morse...Jag brukar alltid vakna innan klockan, men idagvar det svårt. Fick sega mig upp ur sängen, verkligen lyfta det ena benet över det andra och häva mig upp ur sängen. Tycker inte alls om när kroppen känn så! Jag vill vara den starka, pigga enerigfyllda Bella som jag är van vid.

Dubai vilar fortfarande då han har fått en inflamation i höger bog. Han ser ganska nöjd ut där han står och mumsar på de första små små gröna stråna i hagen, men lite rastlös är han nog allt. Han är väldigt glad när jag kommer för att ta in honom på kvällen. Gosar, puffar och vill vara nära.. 3 av de 5 stora hästarna har flyttat till ett nytt stall förra veckan och jag tror Dubai undrar var de tagit vägen. Jag rider inte, kompisarna är borta och det ekar konstigt i stallet. Kanske känner han sig lite övergiven? Usch stackars Dubbi! Har inte riktigt tänkt på det! Får åka och borsta, mata och pussa riktigt ordentligt på honom i eftermiddag.


Nu väntar engelska med 7:or följt av tre pass tyska. Spännande att vara vikarie. Ingen dag är sig lik!

1 kommentar:

Pennelina sa...

Det svåra är att använda sin energi på att hålla igen när suget kommer ;-)

Tänker på dig!

Kramisar från ett soligt Värmland och mig :-D

Related Posts with Thumbnails