torsdag 8 april 2010

Höga höjder...


Sir N

...Minst 172 cm över marken.
Dubai är ju inte så liten, 168, men med honom känns det som om jag rider en ponny. Han känns inte stor, tung eller skumpig att rida. Sir N däremot...Stor! Stor, långsam och lurig. Premiär red honom igår. Mjuk och fin och uppmärksam, men mina ben kändes allt för korta och det kändes som att åka runt i en stor båt. :) Man kände hur hästen lurpassade lite hela tiden. Han var bra sugen på att bocka lite, men med aktivitet och arbete kom han på andra tankar och slappnade av riktigt fint till slut. Tror han kommer bli en riktigt fin häst när han musklat på sig och blivit lite mer vuxen.



Mr Dubai

Har 2 hästar att pyssla om just nu eftersom jag är hästvakt åt 5-åringen Sir N i några dagar. Det är verkligen super roligt att rida en häst som är så olik sin egen. De är som natt och dag. Spännande och väldigt lärorikt att rida olika hästar. Man blir så lätt insnöad och blind. Dubai har ju vant sig vid mitt sätt att rida och Sir N är riden på ett helt annat sätt. Dubai är mer av "sportmodell" medans Sir N är av en grövre rejällare typ. Jag föredrar själv den lite "lättare" typen av häst pga min egen storlek, men det är riktigt roligt att få rida Sir N. 

Lite träningsvärk i magen har jag allt :)

Nu skall jag åka och pussa lite på dem och ge dem lite kärlek och uppmärksamhet.
 Ikväll skall jag få träffa sötaste Ann-Sophie. Det var så längesen och jag längtar efter henne. Mysssssssss!

 

1 kommentar:

Esther Garvi sa...

Ja, de är söta båda två, men Dubai har något alldeles extra! Kanske för att jag också har pussat honom? LOL!

Related Posts with Thumbnails