torsdag 29 april 2010

Låt mig presentera, American fudge choko cookies...


Mikabellas choko-fudge cookies

.
Jag presenterar för er, mina försvinnande goda kakor! Mikabellas American cookies fulla av godsaker och som blir lite sega i mitten. Mr älskar dem och jag får massor av beröm och pussar när jag serverar honom en kaka med ett glas mjölk på kvällen. :) Kan jag vinna er kärlek också månne?

Mikabellas choko-fugde cookies
ca 12 st

3 dl mjöl
2 msk kakao
2 tsk bakpulver
250g rumsvarmt smör
1 tsk salt
2 dl socker
2 dl farinsocker/muscavadosocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg

100g mörk choklad, grovt hackad
ca 10 st kolor ex. Rollokolor eller Dumlekolor, grovt hackade
1 dl grovt hackade hasselnötter

Värm ugnen till 175C
Sikta ner mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål

I en stor skål vispa smör, brunt socker och strösocker till det blir fluffigt. Tillsätt äggen och vispa ihop smeten ordentligt. Rör i mjölet. Vänd ner den hackade chokladen, kolorna och hasselnötterna i smeten. Klicka ut smeten i matskedstora delar på plåt med bakplåtspaper. De skall blir som bollar. Smeten flyter ut vid gräddning.

Grädda kakorna i ugnen ca 8-10 minuter, låt svalna på galler. Kakorna skall vara något kladdiga i mitten. Förvara i burk med lock.
 
 

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Smaskigt såg det ut det där, munvattnet rinner på tangenterna så jag knappt kan skriva *skratt*
Det där ska jag prova nångång.

Ha en bra helg som kommer.

Anonym sa...

Skall absolut baka dessa. Underbart gott med få kalorier intalar jag mig.

Birgitta "foto CHIP" sa...

Det måste bli bakdag i morgon ;)
De ser farligt goda ut och chokladen lockar enormt :)
Ha en skön torsdagskväll!
kram

Related Posts with Thumbnails