onsdag 23 februari 2011

Ljuspunkt...


Älskar min IMac med stooor ljusskärm. En ljuspunkt bara det. :)

...Att få lov att arbeta med sin hobby är verkligen lyxigt. Just nu är det sportlov och inget jobb i skolan så nu kan jag bara sitta hemma och redigera bilder, underbar kärleksfulla bröllopsbilder. Är verkligen en ljuspunkt. Vill alltid få klart mina fotouppdrag så snabbt som möjligt för jag vet ju hur nyfiken och förväntansfull man är som brudpar. Man vill få en liten resa tillbak i tiden, pirr i magen och fyllas av glädje över hur vacker man var på sin dag.

Att arbeta med fotografering är verkligen min ljuspunkt, min sanndröm.

En annan ljuspunk är ju faktiskt att det inte är mörkt kl 17:30 längre. Man kan ana ljus tidig morgon och fåglarna sjunger faktiskt i träden när solen lyser. Underbart. Man behöver lite uppmuntran nu. Lite ljusterapi. Jag har verkligen tyckt att vinterns  väglag har varit besvärligt. Har med min runda magen inte unnat promenera något alls. Rädslan att ramla på de blanka istäckta vägarna har varit för stor. Har blivit så stillasittande. Min hemska hosta med följande förkylning har hindrat mig från vattengympa. Pust. Känner mig som en liten gris. En blek, rund liten gris. Ja jag vet, man blir rund när man är gravid, det är bara det att man känner sig så lat när man inte har möjlighet att röra på sig. Längtar till babyns ankomst nu, till vårpromenader och joggingturer på stranden. Är så peppade och sugen på att röra mig, på att får anstränga kroppen och på att åter komma i form. Håller tummarna stenhårt för en baby som älskar att åka långa sköna turer i barnvagnen. Hoppas, hoppas...


Nu skall jag springa ner och göra mig lite vacker. Ikväll väntar restaurangbesök på trevliga Restaurang Källaren Laxen tillsammans med finaste familjen Tabell/Martinsson. Mysss! Vardagslyx.

Ps Kanske går du i giftastankar, har en stundande student, nyfödd baby eller en rund fin mage? Jag har fortfarande lediga datum för fotograferingar och bröllopfotografering 2011. Skicka mig gärna ett mail om du har frågor eller funderingar. Ds

Varma kramar//


5 kommentarer:

Magdalena sa...

Jo visst är det bra att ha en bra dataskärm att jobba med när man fotar mycket längtar tills jag också har råd med en.Man ser verkligen hur det lyser lycka om bruden.

Ha en bra onsdag!

Anni sa...

Fungerande teknik är verkligen en ljuspunkt i tillvaron - till skillnad från hala vägar. Jag har köpt Icebugs den här vintern - de har varit värda vartenda öre!

Jeanette sa...

Åh du är ingen rund liten gris. Du är så vacker så ju! Jag tror er lilla bebis kommer älska promenader eftersom den kommer förstå hur gott dessa gör för dig. Kramar till dig

Olga sa...

You have a very beautiful blog! I love your photos. They are very masterfully done.

B i r g i t t a sa...

Så fint inlägg Mikabella! jag läste allt du skrev (brukar inte annars läsa när det är mycket text).
Babyn kommer säkert att älska låga promenader ute :)
Du är bra på bilder du!

Related Posts with Thumbnails