lördag 15 januari 2011

Utsikt...


Min fina utsikt.

...Jag kan fortfarande se dem, min tår. Börjar bli riktigt rund nu. Tänk att det bara är ca 3 månader kvar innan lilla livet kommer till världen. Obegripligt. det går så fort. Nyinköpta fina barnvagnen från Teutonia står i hallen och väntar på sin passagerare och det börjar bli verklighet nu. Har aldrig känt mig såhär vuxen förut. :) Det var verkligen en helt overklig känsla att åka hem från barnvagnsbutiken med en barnvagn i bagaget på bilen.Tänk, jag, en mamma. Är så magiskt och spännande. Att känna hur det rör sig i magen, hur sparkar och styrketräning pågår för fullt. I min mage. Ja, i min mage. 

Att jag har fått må så bra under hela min graviditet är en sådan lyx. Inget illamående, inga krämpor, inga fasansfulla hormonssvängningar. Det ända jag drabbats av är en otrolig längtan efter min man. Han luktar så gott, hans närhet är så lugnande, hans värme ljuvlig. Dagarna gå så fruktansvärt sakta när han inte är hos mig och jag längtar efter honom så fort han går utanför dörren. Stackars Mr. :)

En "gravidåkomma" som jag faktiskt är lute nyfiken på, men som jag inte på minsta sätt har drabbats av (förutom mitt stora lukta-på-och gosa-in-mig hos-makenbehov.), är "cravings".  Det där att vara vansinnigt sugen på något. Konstiga saker som tegelsten, en speciells sorts ost eller stekt lök. Det måste ju vara helt underbart att få stoppa den där efterlängtade persiljan eller citronen i munnen! Undrar så hur det känns.Verkar ju som att vissa gravid kvinnor skulle kunna gå igenom eld och vatten för en Marabou-chokladkaka. Men jag skall nog vara glad... bra att man inte fått någon knäpp nojja på något som man egentligen inte borde äta i större mängder...te.x semlor eller så. Jag får istället njuta av min man som jag är så ofattbart förälskad i, att det är underbart skönt att ta en varm dusch, att den nybäddade sängen känns som hinlen på jorden och att lyckan över en ny pälsmössa kan frambringa helt oväntade glädjetårar. :) Jag vilar mig en liten stund på soffan, och upptäcker att jag råkat sova i två timmar. Allt som luktar gott luktar ljuvlig och allt som luktar äcklig är nästan omöjligt att vara i närheten av. Jag är känslig, gråter när familjen välkomnas hem på Extrem Home Makover och blir totalt vansinnig så fort datorer eller mobiler visar den minsta antydan till att motarbeta mig. Jag kan skratta åt mig själv åt min nya totala brist på tidsuppfattning, hur jag kan irritera mig på småsaker och hur svårt det börjar bli att knyta skorna. Det är härligt att ha en baby i magen. det är en resa med dalar och höga toppar, men framför allt är det en resa som kommer förändra mitt liv för all framtid.

Kramar på er från en rund och glad

  

5 kommentarer:

Pennelina sa...

Underbar! Du slipper gå den sista tiden mitt i högsommaren, det gjorde jag två år på rad :-D

Kramar från mig <3

Mr sa...

Nu lägger vi in andra växeln min underbara fru!

Anonym sa...

Du underbara du, dina funderingar och allt annat är underbart att läsa om. I år hoppas vi att tre månader går lagom fort....

Anonym sa...

Men du har ju så vackra fötter! Som allt annat på dig. Men nu är det deras stund! slanka små välformade... det är så du är, har du inte fattat det? Du går tillbaka till dina fötter om 3månader... tro mig... Maaaamaaan

Marie sa...

Hej vännen. Men ååååååååååååå så roligt. Får ståpäls när jag läser dina inlägg om er väntan. Gläds så med dig och Mr. Vilken fin mage du har, ja fötter också, ha, ha ;-).
Du vet väl att jag gör bebisar på dagarna :-). Vääääärldens roligaste jobb!!!! Är embryolog på en klinik för provrörsbefruktning och har den ynnesten att få hjälpa par med deras högsta önskan.
Jag och la famiglia har haft en fantastisk resa runt i USA under tre veckor i julas. N.Y sedan Frisco, LA och Vegas. Såååå många intryck att det nog tar hela 2011 innan jag har smält dem. Kram från Mie.

Related Posts with Thumbnails