söndag 13 juni 2010

Inte alla hästar hemma...


...Jag saknar honom. Mer än jag kanske erkänner. Det är väldigt tomt efter Mr Dubai. Söndagar brukade vara långa uteritt med någon stallkompis, pyssel och mys. Jag saknar hans varma mule, hans snälla ögon och hans härliga kraftfulla galopp. Det är inte bara en häst jag saknar utan det är en vän, hans personligheten och roliga små upptåg. 

Åh vad jag längtar efter en häst. En ny vän att lära mig saker tillsammans med, ett nytt äventyr. Dubai såg verkligen till att jag blev hästbiten...och han bet mig inte en enda gång...

Jag tittare efter hästar hela tiden, lite på skoj, men ganska mycket på allvar också...eller...jag drömmer. Jag affimerar som min svärmor hade sagt. Jag vill tro att jag någon dag hittar "min" häst och att jag är modig, tillräckligt rik och galen för att köpa den. Jag vill inte att mitt liv skall vara utan häst. Jag älskar att vara en hästtjej, och nu är det något som saknas i min lilla värld. Min värld är underbar, jag är lycklig och älskad, så jag skall inte på något sett klaga, men om jag skulle önska efter något som jag ser som en dröm är det att få ha en liten häst igen.

En dag så kommer den...min drömhäst...Och visst kommer Dubai stå som förebild för hur en riktigt bra häst skall vara. Alla andra hästar jag har haft kaninte mäta sig med honom. Han är verkligen en helt fantastisk häst och jag är så glad för att han har varit min.


5 kommentarer:

Pennelina sa...

Det kommer fler, och en dag kommer du att märka att din personlighet lockar fram något mer ur de hästar du har omkring dig... sånt som de burit på men inte visat fram, för ingen har riktigt förstått vad de försöker berätta!

Ge det lite tid och en dag kommer du att se det... glimten i ögat, dem som säger: Hon är min människa :-)

Kramar från Pennelina

Anonym sa...

Saknar också Dubai! Han var väldigt mysig så stor han är! Glad för att jag fått rida honom tillsammans med dig när vi varit hos er i Falkenberg! Hälsa Tomas med en stor kram! Å

Anonym sa...

Pennelina har så rätt! Det är din pesonlighet. Du ska inte missunna en annan häst det du gav Dubai. Det var en underbar tid, han satte standard, både för dig och sig själv. kanske inte så kul för dem som får Dubai efter dig...
Och ja, Pennelina, Det kommer en annan, en som säger..du är min människa.
Klok kvinna, den där pennelina...

Samuel Jacobsson sa...

Bara genom att besöka din sida och ta del av din vackra bilder blir jag också hästbiten.
Jag tittar in med jämna mellanrum och konstaterar varje gång vilken hög livskvalite du förmedlar genom dina bilder. Det syns att du njuter av det du ser genom
din lins.
brabra// Samuel

Mia sa...

Jag vill ocksa ha hast! Saknaden du upplever liksom osar ut ur dataskarmen! Innan du vet ordet av sa kommer du hitta en ny hast att foralska dig i!

Ps.min kusin ALSKADE tavlan! Du gjorde det igen ;-). Tusen tack!

Related Posts with Thumbnails