onsdag 2 december 2009

SepiaScenes...+Inga små grisar här inte!...


SepiaScenes- No swine flue for me!

...I have been a good girl. Took the shoot to provide swine flue yesterday. My arm is just a little bit tender, but I feel fine! No illness, fever or sicknes. Hooray!

(3 hours later and I take it all back...I feel totally worn out...Poor poor me... :( )

...Nu har jag varit duktig och tagit en liten spruta i armen,  nu skall det inte bli någon svininfluensa här inte. Är väldigt glatt överraskad över att jag inte mått dåligt, blivit matt eller yr. Armen är lite öm, känns lite som att den sover, men gör inte ont, har sovit gott hela natten, och det bästa av allt är nog att sticket inte änns hann kännas. :)

Nu skall jag ta med min gosiga fina häst på en prommenad i den frostklädda skogen. Tänkte göra lite juldekorationer och grupper i eftermiddag och då behövs det lite rekvisita. Kottar, grenar, mossa och stenar. Pyssel pyssel.

Visst är det vackert ute?! Hoppas att ni har lika fint väder som jag har. Solen lyser över de frostiga ängarna och får allt att glittra som små små diamanter. Det kommer rök ur munnen när man andas och kinderna blir sött rosiga. Om vinterna är såhär fin så har jag inget emot den :)

Ses sebare mina vänner. Ha en riktigt bra början på lillördagen sålänge! / Mikabella

Ps...Jag mår inge bra längre...Alla leder gör ont och frossan börjar komma...Nej nej nej...Vill inte! Ds.

3 kommentarer:

Karolina sa...

vad skönt att det inte blev några biverkningar. tog min i måndags o fick ont i armen efter ett par timmar, sov uruselt på natten o var inte alls pigg igår, så jag fick knata hem från jobbet... men hellre det än sjuk i nöffnöff-sjukan.

Mikabella sa...

Nej nej nej...jag som trodde jag hade kommit undan! Efter mockning och prommenad har armen börjat dommna och jag har ont i alla leder...Åhhhh lovar att aldrig mer vara kaxig....

Marie sa...

Söta nassar :-). Ja du cybervännen. Välkommen i klubben säger jag ;-). Super öm arm i flera dagar, huvudvärk och frossa. Japp, så var det när jag tog sprutan för ett par veckor sedan. I stort sett alla på jobbet blev dåliga. Vissa så pass att de fick stanna hemma med 39 graders feber. Andra kämpade (me included) genom dagen mha treo. Krya på dig nu.

Related Posts with Thumbnails