torsdag 3 december 2009

Gårdagens ljus och mörker...



Söta lilla Emmi och stora snälla Dubai.



Ljus, energi och fröjd.

...min dag började sååå bra igår. Vädret var ljuvligt och det var nästan makalöst vackert i skogen och på fälten. Jag kunde inte annat än le där jag prommenerade jämte min snälla stora häst som varsamt placerade hovarna och balanserade upp den lilla lilla varelsen på ryggen. Lilla flickans mamma och jag pratade, skrattade och njöt av solen varma strålar. Dubai lunkade sakta och försiktigt på, Emmi log och inget störde vår glädje. Vilken energi kick!

Kanske var det just detta som gjorde att jag inte kände av mina biverkningar av vaccinationen? Jag var så glad för att jag mådde så bra. Armen kanske gjorde lite ont, men kände ingenting annat....tills jag kom hem... Allt börjadxe snurra, lederna protesterade och jag drabbades av frossa. Duntäcke, pyjamas, brasa och varm dryck, men inget hjälpte. Var lite läskigt att det kom så fort. Som tur är började jag redan igår kväll må bättre igen och idag känner jag ingenting. Öm i armen, men det kvittar :) Bättre lite frossa än svininfluensan. Är detta en indikation på sjukdommen så är jag mer än glad om vaccinet kan hjälpa mig att undvika den. Usch för att få svininfluensan!

Nu skall jag pyssla lite med fotoutmaningen MacroMonochrome. Skall visa upp lite ljuspunkter :) Massor av kramar på er sålänge! Nöff nöff. / Mikabella

4 kommentarer:

Mr sa...

Härliga bilder! Jag vill oxå vara utomhus en så här vacker dag!

Mia sa...

Vilken underbar bild!!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, kan tänka mej att det är mysigt att sitta på en varm hästrygg när froster täcker träd och mark.

Anonym sa...

Åååå så fint! Hon ser så trygg och full av självförtroende ut, du måste lite känna att...det där var jag i samma ålder!!! Hon har omdömme så liten hon är, att begripa att Dubai är ett gott hjärta. Ett av dina bästa kort!

Related Posts with Thumbnails