tisdag 5 juli 2011

Kärlek och kreativitet= sant...


 Vackra, underbara Marcus och Anna. Man blir kär av att se dem tillsammans. Jag har den två bästa jobben i världen, fotograf och mamma. 

...Är sååå roligt att komma igång med redigeringen av bröllopsbilder. Man är så förväntansfull, nyfiken och ivrig. Med en liten baby som kräver uppmärksamhet gäller det att ta vara på även de kortaste tillfällen. Just nu ligger en glad liten nakenfis (så närpå man kan bli när man måste ha blöja) jämte mig här på skrivbordet och leker för fulla muggar. Hick, hick, hick. han blir så exalterad och glad av musikmobilen att han börjar hicka. Sötnos. Pratar, ler. Ta tag i benet på nallen, smaka lite..Mmmm gott! Det är fint att ha sällskap på kontoret. :) Valentin har fått vara ute och åka med pappa på förmiddagen och jag har fått jobba ostört. Lite lustig känsa. Huset är så tyst. Känns hela tiden som om jag hade glömt något. Efter två timmars intensivt jobbande slås jag av att min baby inte är i närheten. Oj! Precis då plingar det till i mobilen. Ett mms fån Mr. "Vi är hemma hos mormor och morfar. Valle ligger utslagen sovandes i skuggan under magnolean. Pappa sitter jämte och dricker kaffe." Jag andas ut...Lugn. Rofylld. Tänk vilka bra jobb jag har! Fotograf och mamma. Kan inte vara mer nöjd.

Nu kom min mamma! Hurra. Älskar henne så mycket! Nu skall vi bli pussade, både jag och Valentin..jag skall dessutom få mina ögonbryn plockade och färgade! Jag har det så fantastiskt bra!!



Boka fotografering?
070- 667 53 53 - mikaelawien@hotmail.com

1 kommentar:

Anonym sa...

Som vanligt fantastiska bilder. Vilka fina miljöer du hittar. Alltid något extra.

Related Posts with Thumbnails