onsdag 1 december 2010

Slarvig!...



Bild lånad av Viviwe.

...Fick lite skäll av sötaste Vivi idag... Är för dålig på att skriva och uppdatera här på bloggen. Jag kan inte annat än att hålla med! Inte bra! Inte bra alls. Förlåt. :)

Idag har det som vanligt varit jobb på skolan. Tycker verkligen det är roligt att träffa eleverna om dagarna. Det är energisugande, javisst, men samtidigt både inspirerande och roligt. Alla är så olika, har så olika behov, tankar och grubblerier. Det är inte helt lätt att vara högstadie elev. Kommer själv ihåg hur mycket det var som snurrande i huvudet. Inte alls roligt att läsa i biologiboken när man hellre ville kila bort till skolans kafé och hänga med vännerna, ingen lust till att plugga, göra uppgifter eller änns lyssna. Jag kommer ihåg. Eleverna påstår att man inte vet hur de känner, att man inte vet hur det känns... Det vet jag visst! Men trots det så måste jag uppmana till att sköta skolan, till att lyssan på de vuxna, till att ge oss en chans, att inte förstöra för sina klasskamrater pågrund av att man själv är uttråkad. Tro det eller ej, man har ju faktist användning för det mesta man tragglar sig igenom under tonåren. Man växer med kunskap, krossade hjärtan och konflikter. Det som idag verkar hur jobbigt som helst kommer bara vara ett minne blott när man är äldre. Man dör inte, man blir bara smartare, mer hel och komplett som männsika. Ibland är det bra att ha tråkigt, även om det för stunden känns väldigt jobbigt. Jag har respekt för mina elever. Jag tar dem alla på allvar. Hoppas att de känner likadant för mig och att jag på något sett kan inspirera och uppmuntra. Jag vill dem alla så väl. De är alla så fina på sitt helt egna sätt.

Jag vill att ni kikar in hos sötaste Vivi. Hon är en väldigt speciell ung kvinna. Hon vet inte riktigt själv hur söt hon är tror jag. Hon har attityd på rätt sätt och hon vågar vara sig själv. Sök efter inlägget den 27 oktober 2010, när hon gör en video till Justin Beibers Up! Underbart sött! Viviwe. Du gör mig glad med dina roliga ideér. 

Massor av kramar till er alla mina fina bloggföljare! Tack för er engagemang, era snälla ord och all er uppmuntran!

Kramar//


2 kommentarer:

Ulisses José Da Silva sa...

Jag är från Brasilien och Mika gillade din blogg, skriva poesi och beundra naturen, en olycka i dag på tv har en speciell om Sverige, och jag älskar historien om ditt land och leva i den största staden på södra halvklotet, Sao Paulo, och vill alltid känna andra kulturer och livsstilar, numera med Internet, kan jag inte lämna huset, våren är här med sommartemperaturer, jag hoppas att utbyta information och nyfikenhet till dig, ha en trevlig kväll, puss!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Hej!

Jag har skickat ett par mail till dig gällande vinsten i Fototriss, till den hotmail-adress du uppger i din profil på bloggen. Vet inte om du läser den mailen så ofta, men jag skulle i alla fall behöva få din adress så att Solresor kan skicka vinsten till dig :)

Hälsningar
Helena

Related Posts with Thumbnails