lördag 9 oktober 2010

En härlig lördag..


Ja nu är hösten här. Utemöblerna är flyttade upp i orangeriet. Efter en härlig dag i det friska vädret kryper jag upp i en av fotöljerna. I köket puttrar rödvinssåsen, hasselbackspotatisen är i ugnen och oxfilén väntar på att stekas. Rött mustigt vin, goda vänners sällskap och en sprakande eld i braskaminen är väl ett utmärkt sätt att hälsa hösten välkommen på? Solnedgången färgar himlen orange och rosa, ett storslaget skådespel. Jag skall snart gå ner i köket och fortsätta med maten...

Kram på er och välkommen hösten.


2 kommentarer:

Sofie sa...

Det låter som den perfekta Lördagkvällen!!!
Åh vad jag blev sugen på oxfile nu=)

Pennelina sa...

Idag fick jag hem ett halvblod som jag ska ha på foder ett år för eventuellt senare köp :-D Hon har vunnit distriktsmästerskap i medelsvår dressyr två år i rad med sin junior ryttare/ägare, så hon är duktig. Ur form och väldigt mullig just nu, men det ska vi jobba med. Hon gillar att hoppa också.

Hon är allergiker, så hon behöver lite speciella förhållanden.

Tanken är att hon ska ta över efter Telly, min 20 åring.

Hobbe är ju min sons och Tiffy vet vi inte om hon blir kvar...

Så nu håller jag tummarna för att Gia och jag ska trivas ihop och att hon ska trivas här :-D

Kramar från mig <3<3<3

Related Posts with Thumbnails