lördag 25 juni 2011

Fläder...


 Flädersaft med smak av lavendel och ros.

...Hela huset doftar av fläder, lavendel och ros. Mer än ljuvligt! Årets flädersaft har fått toner av ros och lavendel. Spännande och väldigt flirtigt. Perfekt att använda i drinkar, frysa till iskuber eller varför inte bara servera den iskall i ett stort generöst glas? Sommar i ett glas.

Självklart kan man göra en mer klassisk flädersaft med citroner och rabarber också, men jag måste ju prova. Och det blev sååå gott! Smaken av ros är så tydlig och verkligen god. Lavendel, ja behöver jag säga mer? Ni vet ju vid det här laget hur galen jag är i lavendel ;) 

Så ut och plocka fläder! Snart är det för sent! Själv skall jag bege mig iväg för att fotografera bröllop! Hurra!

Stora stora kramar på er!




1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra,nu har jag gjort som du sagt.Det var i sista minuten för flädern har snart blommat klart.
Det kommer bli fläderdoft i huset en tid framöver.

Related Posts with Thumbnails