torsdag 29 juli 2010

Malmö-Falkenberg...




Väskan packad och åter igen på väg hem...

Borta bra, men hemma är ändå bäst. Jag älskar city-weekends med shopping, trevliga restaurangbesök och spatserande, men hemmets vrå är inte att förakta. Har precis kommit hem från en mycket trevlig övernattning i Malmö. Underbara lilla familjen Tabell/Martinsson får mig alltid på det bästa av humör, endast genom att de är i min närhet. Man myser, fikar, skrattar, busar med William, blir kramad och bara njuter av värmen i sällskapet. 



Väder som passar för storstad och shopping...

Middag på trevliga restaurangen Atmosfär och runt vimsande på stan har gjort mig nöjd., glad och lite härligt trött. 

Bäst med Malmö var nog ändå besöket på Rajala och den stora tunga påsen som jag fick med mig därifrån...Kan knappt tro det är sant, men nu är den min..Min Canon 7D. Fjärilar i magen och en härlig känsla av nyförälskelse spritter i kroppen. :)


Att sätta sig i sin bil, knappa in GPSen på "hem" och sparka av sig skorna känns skönt. Massor av glädje i hjärtat. Små härliga upplevelse som sparas i minnesbanken för att spelas upp under vinterns kalla kvällar.



Ipoden spelar upp kapitel 31 ur ljudboken Paganinikontraktet av Kepler. Den är bra, riktigt bra. Spänningen stiger och som extra krydda börjar regnet ösa ner utanför bilen.
Vi har det bra jag och min man. Tillsammans, semestrande i Sverige.


Som sagt...Borta bra, riktigt riktigt bra till och med, men hemma är alltid hemma...

Puss och kram på er.



1 kommentar:

Anneli - A'la Foto sa...

GRATTIS till den nya kameran! Jag förstår precis hur du känner dig! Ser framemot massor fina nya bilder från dig!!

Trevlig helg!

kram!

Related Posts with Thumbnails