lördag 12 september 2009

Vän i mörkret...

...Tittade på ett program om djur igår och fina saker de kunde göra. Hundar som räddade barn vrån kollik och papegojor som varnade om giftormar...och så den lilla minihästen och tillika ledhästen Cuddles! Sååå fin han var. Super liten och super smart. Cuddles är det första "officiella" ledhästen och det har på kort tid blivit väldigt populärt bland synskadade och blinda i Usa att istället för den "traditionella" ledhunden välja en liten häst. När kommer det till Europa och Sverige då? Jag längtar!

.
Jag hade ju mycket hellre velat ha en liten ledhäst en en ledhund. Som tur är har jag inget behova av det, och vill aldrig ha det, men visst kom ett litet "ha-begär". Han är ju sååå bedårande. Små små skor så att han inte skall halka och han kan hämta tidningen, förstå traffiken och se om det är rött eller grönt ljus när han skall leda sin ägare över gator. Hästar är smarta. Mycket smartare än vad de tror. Verkar bara som att det är småhästar dvs ponnies som kommit på sin kapasitet. Stora hästar verkar ju ganska omedvetana om eller kanske tom ointresserade av sin storlek och sin styrka...


Nu måste jag städa till tusen för dagen är helt fullproppad med aktiviteter! Min lillebror Simon fyller år, jag ska på hemligheter och ikväll skall vi vara med på en stor cykelfest! Spännande. Vi skall bjuda på förrätt och 2 par kommer hem till oss vid kl 17 för att bli bjudna på ostron och champagne. Inte en aning om vart vi ska sen, skall äta huvudrätt och efterrätt hos två andra värdpar. Inte en aning om vilken typ av människor man skall få träffa, men det är väl det som är hela grejen :) Ska bli roligt!
.
Kram på er och glöm inte cykelhjälmen om ni skall ut och cykla senare ;) Det får inte jag göra, för då får inte jag vara med på cykelfesten. Bra med lite ordning och reda! / Mikabella

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails