tisdag 13 juli 2010

En fartfylld dag...



Jag bor i ett underbart hus! Ett riktigt sommarhus, ett hus med stora fönster en vidsträckt altan, ett hus med sol hela dagen, ett hus där man är ett fotsteg från naturen...eller vänta ett hösthus, ett hus där man ser hur himlen öppnar sig under en höststorm, där man man ser en älg strosa förbi...eller nej, ett vinterhus. Ett hus där man ser hur snön skta faller, där man ser hur naturen kläs i vitt och frost. Ett hus som släpper in allt ljus som kan uppbringas en mörk vinterdag...eller också kanske det är ett vårhus. Ett hus där man kan sitta i lä under de första varma soliga dagarna, där man kan höra hur naturen vaknar till iv. Där man kan se grönskan härja...Mitt hus är ett året runt och alltid hus! Jag älskar mitt hus!

...Har inte haft 5 minuter över för att sitta stilla vid datorn. Härligt! :)
Har varit ute med hästen i ottan, har träffat gulliga Ola och Linda som gifter sig om två veckor, har varit med bilen på service (och hunnit spana eventuell nya bil) och har sist men inte inst haft underbara Peter och han söta fina fru Gun här på middag. En helt fantastisk, roligt och full dag helt enkelt!

Imorgon slår vi av på takten lite igen. Frukost på stranden kanske?

Nu skall jag krypa ner i sängen. Titta lite på webtv kanske? Sov gott mina vänner. Ses imorgon igen.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails