torsdag 1 juli 2010

Bra start på dagen...


...En ridtur i det sköna vädret. Mysa i stallet. Rykta och gosa lite. Det är till och med trevligt att städa lite i stallet. Sopa stallgången, plocka i ordning i sadelkammaren och hänga upp all utrustning på rätt plats.


...Men vad jag saknade Dubai. Är lite lustigt att det står en annan häst i hans box, att mina saker inte finns i  sadelkammaren och att jag inte behöver åka till lantmännen och köpa foder längre.


Det var verkligen mysigt att vara tillbaka i stallet. Rutinen, doften, värmen. Jag har saknat närheten till hästar.

Nu håller vi tummaran för att stackars Johannes inte skall bli skadad igen så att jag kan få komma igång med min ridning. Skall bli en rolig utamning att lära känna och hitta sammarbetet med Jojje. Han är en väldigt fin häst. Kanske inte riktigt så lugn och gentlemannamässig som underbara Mr Dubai, men så var ju också Dubai alldeles speciell häst...

Kram//

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du är på hästryggen igen. Hästarna blev säkert glada också att du kommit tillbaka till stallet.

Anonym sa...

Nu ska du ju aldrig jämföra någon annan häst med Dubai...
han var din första riktigt, riktigt egna häst.
han var det i sitt hjärta.
Låt det vara så.
Och... du ska unna nån annan att få bli det Dubai blev, i dina händer.
Jag minns när han var ny...
Hamburgare? var det så?

kat sa...

jag måste bara säga att dina fotografier är otroligt fina att titta på.

Related Posts with Thumbnails